wtorek, 24 grudnia 2013

Rozdział 4.

*Keyla*
Szybko schowałam telefon do torby, i zdecydowanym krokiem ruszyłam przed siebie. Minęłam Irytującego (mimowolnie zaczęłam go tak nazywać w myślach) i wyszłam na chodnik. Mój towarzysz niczym cień poszedł za mną.
- Musisz za mną iść? – spytałam po tym jak skręciłam w lewą stronę, a Jacob lekkim krokiem ruszył w moje ślady.
- Hmm.. myślę, że zamiast „muszę” bardziej pasuję tu „chce”. – powiedział oglądając się za cycatą blondynką, która rozmawiając przez telefon, i prowadząc jakiegoś szczura spod suszarki właśnie nas minęła. Wywróciłam oczami.
- Nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie. – zagadnęłam. Jeśli już musi za mną łazić, to przynajmniej chce się dowiedzieć coś na jego temat. Przecież słuchanie szalonych ludzi to moje hobby.
- Wiesz – zrównał się ze mną krokiem. Był dobre trzydzieści centymetrów wyższy ode mnie. – ty na moje również. Spojrzałabym się na niego jak na wariata, gdybym nie robiła tego od kilkunastu minut.
- Taak?
- Zapytałem cię o twoje imię. – uśmiechnął się szeroko, a ja znowu wywróciłam oczami. Przez niego zostanie mi taki tik!
- Może odpowiedź za odpowiedź? – spróbowałam.
- To wydaje się być uczciwe. To jakie miałaś to swoje pytanie?
- Zapytałam cię, dlaczego wynosiłeś mnie nieprzytomną przez okno. – powiedziałam, i kątem oka wychwyciłam, że się skrzywił. Byliśmy już prawie przed szkołą.
- Wiesz, to dość długa historia, a ja na 99 procent jestem pewien że w nią nie uwierzysz.
- Dajesz.
Westchnął, rozejrzał się dookoła, po czym pociągnął mnie na najbliższą ławkę wolną od białego puchu. Posłusznie usiadłam na niej. Jak mały piesek skarciłam się w myślach. Jake zajął miejsce obok mnie i po głębokim wdechu rozpoczął opowieść.
- Dla ciebie zabrzmi to niewiarygodnie  -  zaczął – ale to co mówiłem wcześniej jest prawdą. Jestem Nocnym Łowcą, i pochodzę z równoległego świata. Świata Nocy. – przerwał widząc moją twarz.
- Mów dalej. – powiedziałam.
- Wysłano mnie tutaj – znowu podjął się wyjaśnień, patrząc mi prosto w oczy – żebym znalazł ciebie. Chcesz się pewnie zapytać, dlaczego akurat ty? Widzisz, u nas, w Świecie Nocy jest jedna legenda. Opowiada ona…
- Jedna legenda? Tylko jedna? – zapytałam zaskoczona. To wszystko brzmiało szalenie, ale co mi zaszkodzi posłuchać.
- Mówię ci że jedna. – zdenerwował się – Wracając, według niej Bóg po stworzeniu ludzi i Istot czyli mieszkańców Świata Nocy, dowiedział się, że część stworzonych przez niego zbuntowała się i nie wierzyła w niego.
Bóg przeklął ich, zamieniając w demony. Szybko okazało się, że stały się one niebezpieczne. Jako że ludzie byli zbyt słabi żeby się przed nimi obronić, to Istoty Świata Nocy przyrzekły Bogu, że będą walczyć przeciw demonom w obronie własnej i ludzi. Stwórca w zamian za ten akt odwagi, obiecał im Klucz do pokonania demonów. Powiedział Istotom, że ukrył go w Świecie Dnia.  
Od tamtej pory do Świata Dnia, czyli świata ludzi, wysyłani są moi pobratymcy na Misję odnalezienia Klucza. Do pewnego czasu było to szukanie igły w stogu siana, bo jak wyczuć który człowiek ma moc? Dopiero kilka lat temu odnaleziony został Kamień Nocy. Dzięki niemu cię znalazłem. Ty jesteś Kluczem.  – zakończył z uśmiechem.
Gapiłam się na niego z otwartymi ustami. Gdyby ktoś zrobił mi teraz zdjęcie, to wyszłabym jak niedorozwinięte dziecko.
- Że niby ja mam uwolnić te dwa światy od demonów? – upewniłam się. Gdy Jacob pokiwał głową, wybuchnęłam śmiechem tak gwałtownie, że spadłam z ławki. Leżąc już na ziemi, nadal rechotałam, a chłopak patrzył na mnie z powątpiewaniem.
- Mówiłem, że nie uwierzysz. Dobrze, że mogę użyć siły żeby cię zaciągnąć do Świata Nocy.
Momentalnie się ogarnęłam i zerwałam na nogi.
- Nigdzie z tobą nie idę! Jesteś walnięty.
- Wiesz co? Łatwo mogę ci udowodnić, że to co mówię to prawda. – stwierdził i zaczął szperać po kieszeniach.
- Jasne, zaraz może wyciągniesz mój list z Hogwartu, co?
- Twój co? – zamarł w bezruchu i spojrzał się na mnie jak na kosmitkę. Hej, to nie ja opowiadałam o demonach i kluczach! - Z resztą nie ważne. To zdradzisz mi swoje imię?
Prychnęłam.
 -Keyla Night, jeżeli już musisz wiedzieć. Słuchaj, ja rozumiem że ty... - przerwałam w pół słowa, bo usłyszałam sygnał wiadomości. A niech to, Nate! Kazał mi jak najszybciej przyjść do łazienki, a ja urządzam sobie pogawędki z obcym chłopakiem na temat innych światów. Wyciągnęłam telefon, po czym bez pożegnania wbiegłam po schodach do szkoły.

***
Mam nadzieję, że masz dobre usprawiedliwienie. Tak brzmiał sms od Nate’a. Co się mogło stać? Przez telefon brzmiał dziwnie, jakby się bał. Ta wiadomość też nie była za wesoła. Czym prędzej pobiegłam do męskiej toalety, i korzystając z tego że lekcja się już zaczęła, a korytarze opustoszały, dotarłam na miejsce.
Wbiegłam jak najszybciej do środka. Rozejrzałam się dookoła, aż napotkałam swoje rozbieganie spojrzenie w lustrze.
- Nate? Gdzie jesteś? – zawołałam.
- Tutaj. – głos dobiegł zza moich pleców. Odwróciłam się, żeby zobaczyć mojego przyjaciela wychodzącego z kabiny. Wyglądał normalnie, pomijając to że był bez koszulki. Nie wiedzieć czemu, zarumieniłam się na ten widok. Przez treningi siatkówki miał niezły kaloryfer, a ja jednak z kamienia nie jestem. Szybko zakryłam czerwone policzki.
- Więc o co chodzi? – spytałam. Dostrzegłam w jego oczach wahanie. Ponagliłam  go spojrzeniem, i po ciężkim westchnieniu, bez słowa wyjaśnienia zaczął się obracać. Chwilę później stał do mnie plecami. Ogarnęłam go wzrokiem. I o co tyle szum…
Z gardła wyrwał mi się cichy okrzyk. Podeszłam do niego bliżej, na wyciągnięcie ręki. Dół pleców Nate’a pokrywał krwistoczerwony wzór, przedstawiający jakieś pokręcone linie, które kończyły się niedaleko łopatek. Podniosłam drżącą rękę, i przejechałam po nim dłonią. Nie przywidziało mi się, naprawdę tam był.
- Od kiedy masz tatuaż? – zapytałam zszokowana.
- O to chodzi, że rano go nie było. – odpowiedź Nate’a mnie przeraziła. W lustrze widziałam jego żałosną minę.
- Ciekawe.  – rozległ się głos z okolicy drzwi wejściowych – Teraz już wierzysz w moją opowieść?
---
Wesołych Świąt!

15 komentarzy:

  1. Ooo a więc to to miał na plecach Nate...no wiesz ja w głębi duszy obstawiałam trochę inną opcję xd
    Na miejscu Keyli też bym w to wszystko nie uwierzyła
    Amanda
    this-is-my-life-brooklyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahha cycata blondi ze szczurem XD rozwaliłaś mnie. leżę i śmieję się :D
    Hahahha, no to nieźle jej to przedstawił na sam początek.
    OMG PRAWIE ZGADŁAM XDDDD! prawie ,_,
    Ciekawe skąd to się wzięło na jego plecach O.o
    Ej no Jacob, nieładnie tak śledzić innych co nie :/
    Okeeej, co dalej? No co dalej, co?! :c Wiem "a czekaj sobie do następnej notki" superrrr :<
    Ehh, no to czekam ;/ Rozdział świetny jak zawsze! Dzieje się i to duuużo ;3 Czekam na dalszy rozwój akcji, bo zaraz nie wysiedzę! Pisz szybciutko ;**
    Ps. udana Wigilia? ;)
    ~ http://no-rules-in-my-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wigilia bardzo udana <3 No ale jak może być inaczej po dostaniu płyty Red Hot Chili Peppers? No nic xd A twoja? :*

      Usuń
    2. Red Hotów dostałaś?! *o* ja płytę Bring Me The Horizon ; D
      Chciałam sprawdzić jak się sprawy mają, a tu rozdziału brak! Gdzie zaginęłaś? :ccc

      Usuń
  3. no ale, że w ta kim momęcie zakończyć rozdział ?? jak tam mozna .. mamy w końcu święta. super opowiadanie czekam na nexta <33

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny rozdział.
    No i wyjaśniło się co miał na plecach :-)
    A teraz czekam na dokończenie kto się przy drzwiach pojawił.
    Pozdrawiam,
    SooMin
    datingagency-crystal. blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja myślałam, że miał jakieś krosty czy coś xD
    kocham tą twoją nutkę humoru ^^
    ... to Nate też jest ze Świata Nocy? No bo tak na skojarzenie to wychodzi mi, że tak :D
    też bym się patrzyła jak na wariata "...Przecież słuchanie szalonych ludzi to moje hobby..." oraz " Spojrzałabym się na niego jak na wariata, gdybym nie robiła tego od kilkunastu minut." były boskie :D
    uwielbiam to opowiadanie :D
    pozdrawiam Diaw + Wesołych świąt + u mnie nowa notka :D
    http://tajemnice-trzeciego-wymiaru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli teraz Nate będzie mógł znaleźć się w Świecie Nocy, albo coś, ale na pewno ten tatuaż da mu jakieś przywileje, albo będzie oznaczał coś specjalnego. Dopiero co napisałam komentarz do poprzedniego rozdziału, a tu następny jednak już jest. Długo czekać nie musiałam :D Myślałam, że ten rozdział ma raptem dwie linijki - przeczytałam go jednym susem.
    A co do Nocnego Łowcy - nie oglądaj się za cycatymi blondynkami, bo masz najlepszą laskę obok!!!
    http://love-fun-soul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A odnośnie Twojego pytania. Święta minęły mi bardzo pozytywnie i jestem zadowolona zarówno z atmosfery jak i z wyżerki i prezentów. Niestety efektem ubocznym z pewnością będzie nadmiar kilogramów, ale myślę, że z tym da się jakoś uporać. A jak Twoje święta? :)

      Usuń
    2. Święta jak święta :) Ale były fajne, miła i rodzinna atmosfera :>

      Usuń
  7. Fajny pomysł na bloga. Ogólnie opko baardzo mi się podoba;) nie powiem, błędy trochę walą po oczach ale za to nadrabiasz ostro akcją. Nie nudzisz za to ogromny plus:) Kurcze, no dodaję do obserwowanych;D Dobra jesteś^_^
    Pozdrawiam gorąco, Wesołych Świąt, Lara ;3
    Jeśli znajdziesz czas wpadnij do mnie i oceń jak mnie pisanie wychodzi ;P
    http://orbis-my-first-work.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej. Wpadłam do Ciebie po przez katalog blogów. Szukałam czegoś z fantastyką dla odmiany, padło na Twoje opowiadanie ;p. Polubiłam Nate'a. Nie jestem do końca pewna, dlaczego wzbudził u mnie tą sympatię, ale może to, że zawsze przypomina Keyli o tym, aby nie spać czy coś ;). Po prostu jest i tyle ;p. Nie czytałam Darów Anioła, ani Miasta Kości, a mówisz, że trochę w tym podobieństwa, ale to może i lepiej, nie będę porównywać. Akurat za równo w gimnazjum, jak i liceum trafiałam na bardzo fajnych nauczycieli historii, którzy potrafili zaciekawić lekcją. Wiem, jednak, że w gim i liceum grasowały takie baby, na których lekcjach się spało. Chyba jest pod wrażeniem dla Nate'a :D. Nadal nie wyjaśniłaś, dlaczego ona ma ciemnoniebieski kolor włosów, ale może nie ma wyjaśnienia? A może powiesz nam później... Poczekam. Na początku tego roku też czułam się jak niedźwiedź, wybudzony ze snu zimowego, więc dobrze ją rozumiem. Swoją drogą praca w domu jest wygodna, ale... i czasem może wprowadzić trochę monotonności przez to, że nie mamy określonych godzin na nią. Jakoś nie lubię Jacoba. Nie podoba mi się, że jest taki zadufany w sobie, no i... z tym porywaniem jest trochę jak pokraka. Przypomina się wczorajszy kabaret, gdzie był taki amator napadu, ale już chyba on lepiej sobie z tym radził. Skoro może użyć siły, to czemu tego nie robi? Dlaczego w ogóle tak jej słucha? Ma nadzieję, że pójdzie za nim? Bo pewnie pójdzie, ale po jakim czasie? I co oznaczają te kreski na plecach Nate'a? Przychodzi mi do głowy, że to jakaś mapa, ale nie wiem. Zdziwiło mnie to, że on mówiąc o kluczu... myślał o osobie. To ten klucz jest osobą? Z tego, co pamiętam ta dziewczyna ma ten klucz. Czy to jednak bardziej tak, że ten, kto ma klucz jest osobą? Muszę przyznać, że bardzo ładny szablon, choć niestety mój komputer przesuwa trochę treść, ale może uda mi się go w końcu wymienić.
    Pozdrawiam ;) w-glab-wyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Aa... Twoje opowiadanie jest po prostu świetne ;) Czekam na następny rozdział :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Super rozdział. Zapraszam do siebie www.mroczna-tajemnica.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń